Наша історія
1992 рік. На вул. Військових Ветеранів утворено допоміжну неповну середню школу-садок №1 для дітей з вадами інтелекту. Постала вона на базі дитячого садка з учнів 1-4 класів, які навчались в середній загальноосвітній школі-інтернаті №1.
1995 рік. На вул. Чернишевського утворено спеціальну школу-садок І ступеня для дітей з вадами опорно-рухового апарату.
1997 рік. На вул. Хоткевича утворено реабілітаційно-педагогічний центр. Він почав функціонувати в приміщенні дошкільного навчального закладу №15 завдяки ініціативі батків дітей з інвалідністю.
2000 рік. З метою покращення роботи з дітьми з інвалідністю, створення цілісної системи їх реабілітації та підготовки до життя на базі вищезгаданих закладів рішенням ІV сесії Івано-Франківської міської ради 11 липня 2000 року утворено навчально-реабілітаційний центр, який розпочав свою роботу з 1 вересня 2000 року.
НРЦ отримав статус закладу освіти, який забезпечує умови для відновлення здоров’я, соціальної адаптації, професійної орієнтації дітей, що мають вади психофізичного розвитку.
Першим директором призначено директора допоміжної школи Малюту Ярослава, який працював на цій посаді до 2017 року.
З 2018 року директором НРЦ є Демків Віталій.
Структура закладу
Навчально-реабілітаційний центр включає в себе:
- - спеціальну загальноосвітню школу для дітей з вадами інтелекту (тривалість навчання - 9 років, кількість учнів – 60-80);
- - спеціальну загальноосвітню школу для дітей з порушенням опорно-рухового апарату (термін навчання – 12 років, кількість учнів – 80-100);
- - дошкільне відділення (кількість вихованців – 30-40);
- - відділення реабілітації;
- - соціально-психологічну службy.
Кадровий склад:
- - адміністрація, а саме: директор, два заступники з навчально-виховної роботи, заступник з виховної роботи, заступник з реабілітаційної роботи, заступник з господарської роботи.
- - педагогічні працівники а саме: 37 спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії, 13 спеціалістів першої кваліфікаційної категорії, 8 спеціалістів другої кваліфікаційної категорії, 18 спеціалістів, 3 учителі-методисти, 16 старших учителів, 2 старших вихователі, 2 вихователі-методисти.
- - медичні працівники, а саме: педіатри, фізіотерапевт, невролог, фізичний реабілітолог, інструктори ЛФК, масажисти, медсестри.
- - обслуговуючий персонал, а саме: помічники вихователів, водії, працівники кухні, соціальні працівники, робітники з обслуговування приміщень, прибиральниці.
Матеріально-технічне забезпечення
НРЦ має:
- - 2 навчальних корпуси;
- - реабілітаційне відділення;
- - 3 кабінети ЛФК, кабінет фізіотерапії,2 кабінети масажу;
- - кабінети лікарів і медичних сестер, кабінети психологів, кабінет логопеда;
- - сенсорну кімнату, кімнату соціально- побутового орієнтування;
- - методичний кабінет;
- - 2 актові зали;
- - бібліотеку;
- - 2 спортивні зали;
- - 2 їдальні.
Наша мета
Метою роботи навчально-реабілітаційного центру є здійснення комплексної психологічної, педагогічної, медичної та фізичної реабілітації вихованців, досягнення кожною дитиною максимально можливої корекції окремої чи комбінованих вад.
Шляхи реалізації мети:
- - навчання вихованців за планами і програмами, які адаптовані до рівня їх розвитку і фізичних можливостей;
- - проведення реабілітаційного процесу на основі індивідуальних планів реабілітації;
- - cтворення максимально комфортних умов для відновлення і зміцнення здоров’я дітей;
- - розробка і втілення в практику нових форм та методик навчально-виховного та реабілітаційного процесу.
- - надання соціально-педагогічної та психологічної допомоги як дітям, так і сім’ям, в яких вони виховуються.